Sjunde december

Nu är det väldigt länge sen jag skrev, men varken tiden eller orken har funnits.
Det händer väl inte allt för mycket annat är plugg och jobb. 17 dagar kvar till jul, men vart är julkänslan. Har julpyntat, gjort tryfflar, besökt julmarknaden både i Wadköping och i Stockholm. Men nej, ingen julkänsla än. I morse när jag titta ut genom köksfönstret så var det vitt, blev alldeles lycklig. Det knarrade så mysigt under skorna när vi gick från skolan idag. En underbar känsla, men den blev inte så långvarig för nu ikväll när jag gick hem från stan var det bara slask. Men förhoppningsvis kommer snön för att stanna snart.
Jobbade troligtvis sista natten innan jul i förrgår natt, känns rätt skönt för det tar på krafterna att jobba natten, sen sova tre timmar och efter det gå till skolan. Så nu ska det fokuseras på skolan, ska skriva sista inlämningsuppgiften innan jul i veckan. och nästa vecka är det förberedelser inför examinationsveckan som är v2. Får jullov den 16 i år, och är för ovanlighetens skull i stort sett ledig i tre veckor. Det enda är att förbereda om vi har något kvar inför examinationen. Då ska jag hem till Älvsbyn och göra minsta möjliga.

Bjuder på två bilder från helgen när jag var hos Matilda, vi var på Kista gallerian i lördags och julmarknad i gamla stan i söndag:)






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0