Våran helg

Fredag till lördag var vi hundvakt till Arres, då Matilda var på firmafest på kvällen. Vi låg i soffan och sängen och bara mådda gott hela kvällen och halva lördagen. Efter att vi lämnat tillbaka han så åkte vi till Alexanders mamma och lillabror och hälsade på en sväng, fick en lista med massa hyresvärdar i Örebro. Så nu kan vi ringa runt och försöka hitta en ny lägenhet. En där hyresvärden inte är så snål. Hon vill inte köpa ny kyl/frys åt oss, då den är trasig. Utan säger att det är standard med en kyl med frysfack i lägenheten. Men enligt hyresgästföreningen får hon inte sänka standarden, då det är delad kyl och frys nu. Men den 31 maj ska hon kolla på den och på vårat lås på dörren som inte heller funkar. 

På kvällen i lördags putsade jag fönstren i sovrummet, hängde upp andra gardiner och dammtorkade. Sen åt vi glass med passionsfrukt och mango och tittade på mello. Jag lyckades se hälften av bidragen ungefär sen somnade jag och vaknade när de röstade.
 
Idag har vi varit och köpt blommor till blomlådorna och till marieberg och storsat omkring lite. Köpt brädor till en bänk som Alexander byggt ikväll. Så att blommorna ska komma upp lite och få nå sol på sig. Jag har planterat om blommorna och planterat i blomlådorna. Nu ska vi äta lite glass och kolla på en film. 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0